1 dec

Första december! Jag dör lite. Tiden går ju jättefort nu.
Igår fick jag sluta tidigare, redan vid halv ett (istället för fyra) för att det var väldigt lugnt på caféet. Jag blev lite paff, men tackade ja iallafall. Efter att ha gått runt lite inne på Victoria & Albert, så begav jag mig till Museum of London och kikade lite. Först var jag duktig och läste skyltarna, men gav upp ganska snabbt, och tittade mest. Det var kul! Efter det mötte jag upp med Marit och vi åkte till Marble Arch för att kolla på ett konstverk i form av en mindre arch som någon byggt av skräp som samlats upp på Oxford Street. Lite galet. London är verkligen en take away stad, och nästan allt är inpackat i plast. En sak som också bidrar till att det blir skräpigt på just gatorna är att det nästan inte finns några papperskorgar. Svensk som man är känns det ju totalt fel att slänga skräp på gatorna och vissa gånger har man nog gått runt med skräp i händerna och fickorna i timmar utan att gå förbi en korg. Knasigt. Sen är det ju förstås inte lika illa att slänga en plastmugg på en gata mitt i London, som det skulle vara att slänga den i en levande skog. Här på gatorna blir den ju skapligt snabbt upplockad av någon som städar. Problemet ligger väl mest i att vi från första början skapar så mycket skräp! Läskigt och så.
Efter det åkte Marit och tränade och jag åkte hem. Halsont och förkylning sa nej, träna inte! Så jag virkade och såg på På spåret istället :)
Idag blev det jobb igen och efter jobbet mötte jag upp Marit och My för mulled wine (typ glögg) på Winter Wonderland (en julmarknad i Hyde Park). Det var regnigt så vi stannade inte så länge. Istället begav vi oss till kära hummus bros där Marit hade en gratis födelsedagsmiddag att ta ut. Inte illa, vi fick till och med en extra efterrätt gratis!
Och i vanlig ordning lite bilder på det:
En skräparch.


På museum of London.


Kartor överallt! Också på museet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0