16 dec

Idag har jag åter igen jobbat. När jag gick till jobbet från tunnelbanestationen kom det faktiskt några snöflingor i regnet! Då blev jag lite glad! Det behövs lite snö när julen närmar sig ju.
Det gick bra att jobba. Det var lite mer folk än igår, så det fanns lite mer att göra. Det är alltid trevligt när man har lite jobb på jobbet, liksom.
Jag kommer både sakna och inte sakna jobbet. Jag kommer inte sakna att hämta, bära och stapla disk. Jag kommer inte heller sakna den lilla ångesten över att man ska hinna städa allt innan man slutar. Eller att vara på floor och sortera disk hela dagar. Men jag kommer att sakna att göra kaffe, alla personer, alla glada godmorgonhälsningar och alla "thank you, darlig", "How are you, babe?" eller alla i köket som inte är blygsamma med komplimanger hit och dit!
Men jag känner ändå att två månader var en bra tid. Jag har absolut inte lärt mig allt, jag är fortfarande en förvirrad höna i många situationer, men jag har lärt mig mycket och förstått systemet. Jag tror också att jag har levt lite av en smekmånad faktiskt. Jag har nästan inte behövt jobba någon helg, eftersom de är så busy, och jag har nästan inte behövt jobba någon fredagkväll, eftersom man är nästan själv ansvarig över en sektion då. Utan jag har haft det bra, och det är alltid lite skönt att vara den nya, för man har inga jätteansvar och man kan alltid fråga tusen dumma frågor utan att faktiskt verka dum, man är ju bara ny :)
Efter jobbet idag packade jag en stor matlåda med överbliven linsgratäng från jobbet och åkte hem och bjöd Marit på middag. Sedan har vi bakat lussebullar och fortsatt städa. Snart kommer My hem och då blir det glögg och ätande av bullar. Lite julkalender också, förstås :)
I helgen är jag ledig och då blir det lite julshopping, museum och annat trevligt :)
Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0