8 nov - The Power of Making!

Jag begav mig ju som tidigare nämnt till V&A museum idag för att se hur det ser ut utanför caféet. Jag började på en utställning som hette The Power of Making. Jättebra var den! Där fanns alla möjliga hantverk att se och det var inspirerande. Jag gick där säkert över en timme. Se några coola saker från utställningen:
En gigantisk stickning! Helt handgjord.


Ett par fin virkade trosor och (Frida!!) ett bord helt gjort av/med (?) intarsia!


En fullskalig björn. Virkad!


Den svarta klänningen är gjord av kasettband, halsbandet i mitten (det är ett löst halsband, sitter inte fast i klänningen) är en kod som kan läsas av en iphone så att man får upp information, och i bakgrunden syns en sexhövdad gitarr!

Jag gillade utställningen mycket. Åkte till och med hem tidigare än vad jag hade tänkt så att jag ska hinna virka lite :) Ska sätta igång nu!
Tjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0