31 okt - Stitch and Bitch!

Idag åkte jag och Marit till vårt första möte med Stitch London, stickklubben som vi tänkt att vi ska träffa upp med, men inte lyckats ha tid för förrens nu då. Och det var trevligt. Vi stannade inte så länge, en timme kanske, fyra rutor senare åkte vi hem, om man säger så! ^^ Men det var en trevlig syn att gå ner för trappen till källaren i puben och se säkert ett trettiotal stickande filurer.
Jag har ju börjat virka en ryggsäck av mormorsrutor, eller grannysquares som det hette på engelska. Det börjar bli lite lite tjatigt, men men. Jag har gjort ett 40-tal rutor nu och har säkert mer hälften kvar! Jag gör rutorna av 6 olika färger och räknade ut att man kan göra 120 olika kombiationer med de färgerna! Den ni. Och ändå har jag redan råkat göra några exakt likadana, vad är oddsen för det tro?
yey!

Kommentarer
Postat av: Phiolie

Jag undrar en sak, är det inberäknat i kombinatoriken att du ska ha svart kant? Eller börjar du med svartkantade och sen andra kanter? Också ska jag säga att de är väldigt fina!

2011-11-01 @ 23:22:09
Postat av: Elin

Haha, nej, det är inte inräknat! Eftersom alla har svart kant liksom. Tack! :)

2011-11-02 @ 09:58:06
URL: http://elinmariac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0