29 dec - Hejdå London!

Jag har knåpat ihop ett kollage med alla biljetter och roliga ting från London att hänga upp på väggen. Såklart är man 10% 21-åring och 90% litet barn :)
På kollaget syns ett brev jag fick av Sophie addresserat till Cranhurst road där vi bodde.
Och bredvid första tunnelbanebiljetten från Kings Cross.
Uppe i högra hörnet syns en tallrik från Hummus Bros där vi spendrade många middagar.
Sen biljetten från utställningen Postmodernism som jag och Marit fick gå gratis på eftersom jag jobbade på museet. :)
Jag virkade mycket och klistrade på ett garnpappersband.
Nedanför garnpappersbandet syns en tubebiljett till Stratford där mitt första jobb var beläget. Vida é Caffe.
Sen kommer ett visitkort från kära söta Tomtom där jag spenderade tre/fyra veckor och lärde mig vara servitris.
Och bredvid det syns biljetten till Patrick Wolfs konsert jag gick på! :)
På den finns även en bild där det står Bermondsey Street. En mysig gata och en av Patricks låtar as well. Under finns en grön liten biljett som var till Fashion & Textile museum som låg på Bermondsey Street.
I mitten sitter ett av mina pass in på Victoria & Albert där jag jobbade på Benugo. Alltså Caféet.
Bredvid till vänster sitter klänningen och skjortan jag vek en vacker dag i oktober. Och Marit skrev såhär på facebook: "Vy från fönstersängen i Londonrummet: Elin och My sitter båda djupt koncentrerade framför varsin dator. Skillnaden är att My skriver en uppsats i business english medan Elin viker pappersklänningar. Mitt hjärta blöder"
Under det vackra paret sitter mitt Swedish Fit kort! ^^
Och den rosa kossan är yoomoos logga. Frozen yoghurt!!!
Och så finns där en biljett till Billy Elliot. Ett av mina mål med London var att se den. Värt och bra var den :) Detta var när Lollo var i London, och Marits föräldrar, så vi var ett helt gäng som gick!
En liten The Ark biljett smyger sig in också. Vi såg dem för sista gången i våra liv i Berlin, på väg till London.
Under The Ark biljetten sitter en liten Tate modern bild. Jag tror jag besökte Tate fyra/fem gånger! Men det var ett väldigt bra museum :)
Bredvid det sitter kortet jag fick av Marit och My när jag fyllde 21. Såklart tog jag kort på baksidan innan jag klistrade fast det!
I vänstra hörnet finns kvitton från Whole Foods, Beetroot, Totally Swedish och British Heart Foundation.
Och sist men inte minst en tågbiljett till London, en tubemap, en lapp från Rokit (en jättebra vintageshop längs Brick Lane till exempel) och en liten rund lapp från vegancafeét i Camden.

Och klickar ni på allt blått kan ni följa med dit!

Nu har jag varit hemma en vecka och det känns förstås lite konsigt. Lite som att man aldrig var borta, var det hela en dröm? Men nej, jag kan ju alltid kolla på mitt kollage, eller ännu bättre - gå tillbaka till den här bloggen och läsa :) London hösten 2011, vilken grej. Nu är My och Marit kvar ändå till juni och jag kommer sakna dem! Men jag åker och hälsar på dem i vår och därmed bastu.

Tack för att ni följt mig denna höst :) Och hörrni - vill ni se hur ryggäcken blev, följ mig till min Sverigeblogg : http://elinmariacl.blogg.se/

TJO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0